Over mij

Wateringen, Zuid Holland, Netherlands
Op 2 augustus 1961 ben ik geboren. Ik ben werkzaam bij het Ministerie van Financiën en ben getrouwd met Brigitte en heb twee dochters Tessa en Sterre (van 13 resp. 11 jaar).

zondag 3 juli 2011

Dag 28 (za 2 juli 2011): Santiago de Compostela - Wateringen


Vandaag is de dag van de terugtocht naar Nederland. Met Iberia van Santiago via Madrid naar Amsterdam gevlogen. Een heenreis van 26 dagen wordt zo ingeruild voor een terugreis van één middag. Helaas tref ik mijn bagage niet aan op de bagageband op Schiphol. Het weerzien met Brigitte, Tessa en Sterre is geweldig. De meiden hebben allebei op karton een collage met foto’s van mij op de fiets gemaakt en daar leuke aansprekende teksten bijgeschreven. Ook een ballon met de tekst Welcome back ontbreekt niet. Thuis staat de Champagne koud. Ook tref ik thuis diverse kaarten aan met leuke teksten erop. Kortom een warm welkom.
Voor mij was Santiago de Compostela weliswaar het uiteindelijke doel van mijn reis, maar het gaat natuurlijk om de weg er naar toe. Mijn tocht was een groot avontuur die elke dag vol verassingen zat. Hoe zou het gaan vandaag, waar zal ik slapen? Hoe is het weer? Ik heb het landschap telkens zien veranderen. Heb kleine dorpen, maar ook grote steden aangedaan. Fraaie uitbundige kathedralen en ook sobere kerkjes bezocht. Bijzondere overnachtingsplaatsen gehad. Leuke medereizigers ontmoet, ieder met hun eigen reden om de tocht te ondernemen. Onderweg helemaal geen pech gehad, zelf geen lekke band! Ik ben dankbaar dat ik deze tocht heb kunnen afleggen, gesteund door het thuisfront, familie, vrienden, kennissen, collega’s en soms ook onbekenden. De belangstelling heb ik zeer gewaardeerd.

3 opmerkingen:

  1. Proficiat, perfekt gedaan ! Een fantastische prestatie en een geweldige ervaring !

    Johan en Agaath uit Oudenbosch

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hulde. Knap gedaan Corné, tot gauw in Den Haag!
    Groet,
    Jurgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 'n prachtige prestatie, proficiat pelgrim.
    En ook fijn dat je de moeite neemt voor een epiloog. Na thuiskomst staat je hoofd vast niet naar het schrijven van zo'n weblog. Maar als volger ben ik er blij mee. Het was een mooi verslag van een mooie tocht.
    Nog één vraagje is blijven hangen. Ben je teruggekeerd als het gelovige ventje, waarop je moeder hoopte?
    Paul, Santillana del Mar (virtueel dan, he)

    BeantwoordenVerwijderen