Over mij

Wateringen, Zuid Holland, Netherlands
Op 2 augustus 1961 ben ik geboren. Ik ben werkzaam bij het Ministerie van Financiën en ben getrouwd met Brigitte en heb twee dochters Tessa en Sterre (van 13 resp. 11 jaar).

vrijdag 1 juli 2011

Dag 27 (vr 1 juli 2011): Santiago de Compostela


Ja, dan denk je te gaan uitslapen, maar dat lukt natuurlijk helemaal niet. Om 7.00 uur gewoon klaarwakker in bed, toch maar lekker even blijven liggen. Het ritme van de afgelopen tijd laat zich zomaar niet doorbreken. Vreemd gevoel, de eerste dag na 26 dagen dat ik niet hoef te fietsen. Om 9.30 uur ga ik na een ontbijtje de stad in en ik heb me voorgenomen om daar zoveel mogelijk van te genieten. Op verschillende terrassen café con leche op, heerlijk relaxed in de ochtendzon. Gewoon zitten en kijken wat er om me heen gebeurd. Verder lekker rondgelopen in de stad. Niets moet, alles mag! Souvenirs gekocht. Ja, je wordt hier “doodgegooid” met souvenirwinkeltjes. En elke winkel heeft min of meer hetzelfde. Mijn tas wordt steeds zwaarder. Het thuisfront heeft niet te klagen over wat ik allemaal heb gekocht. Nu maar hopen dat ze het ook nog leuk vinden ook? Daarna binnengelopen in het Paradoros (Hostal de los Reyes). Dat ligt schuin tegenover de kathedraal. Dat is een vrij chique hotel met navenante prijzen. Een eenpersoonskamer met korting kost 147,98 euro per nacht! Het is dat ik in mijn huidige hotel al de overnachting voor de komende nacht heb geregeld! Er zijn vier mooie binnenplaatsen en prachtige zalen en gangen. Leuk om daar even rond te lopen en een indruk op te doen Als lunch een heerlijke paëlla seafood op. Toen weer naar de kathedraal gegaan en op het voorste bankje bij de gebedsruimte gaan zitten en stilgestaan bij dierbaren die zijn overleden. Dat is voor mij toch wel een belangrijk moment. Wat trouwens wel een beetje een tegenvaller is, dat hier in de kathedraal het traditionele “kaarsje opsteken”, heeft plaatsgemaakt voor “elektrische kaarsen”. Je gooit ergens geld in een gleuf en dan gaan er lichtjes aan. De moderne tijd, zullen we maar zeggen. Maar de gedachten aan dierbaren die ik erbij heb, zijn er niet minder om! Onder bij de ingang van de kathedraal is nog een ruimte met een audio-video-uitleg over de "portico of glory", de hoofdingang van kathedraal, die momenteel wordt gerestaureerd. Rond een uur of vier maar weer richting het hotel gelopen. Onderweg nog een Estrella Galicia genomen (dat is een biertje!). Nu even rusten en vanavond mijn galgenmaal in Santiago. Ik had vanavond niet zo’n trek, maar geen nood. Als je hier ’s avonds een drankje besteld, dan krijg je daar vaak een hapje of hapjes bij; zoals chips, pinda’s, stukje pizza, olijven e.d. Nu dacht ik als ik op drie verschillende terrassen elke keer wat bestel dan heb ik een biertje en ook wat te eten. Dat was een goed strijdplan. Bijgevoegde foto is van het laatste terras bij Hostal de los Reyes. Dat is van het allerallerallerbeste plekje (precies op de hoek) van heel Santiago met een geweldig zicht op de kathedraal. De foto, dat hoef ik denk ik verder niet uit te leggen, die spreekt helemaal voor zich. Een mooiere afscheidsavond met zo’n uitzicht laat zich niet denken!

1 opmerking:

  1. Hallo Bikkel,
    Geweldig wat gedaan hebt en er dan ook nog zo van genoten, we hopen dat je een goede vlucht terug hebt en dan wordt je vast liefdevol en trots in de armen gesloten van je drie meiden.
    we horen al je verhalen wel bij een amsteltje oid.
    nogmaals geweldig.
    gr Sjoerd en Tini

    BeantwoordenVerwijderen