Over mij

Wateringen, Zuid Holland, Netherlands
Op 2 augustus 1961 ben ik geboren. Ik ben werkzaam bij het Ministerie van Financiën en ben getrouwd met Brigitte en heb twee dochters Tessa en Sterre (van 13 resp. 11 jaar).

zondag 5 juni 2011

Dag 1 (zo 5 juni 2011): Gulpen – Cherain (110 km)

Het was een erg onrustige nacht op de camping in Gulpen. Het regende namelijk behoorlijk en op het tentdoek klikt dat nogal hard. Gelukkig was het ’s ochtends droog. Na afscheid te hebben genomen van Brigitte, Tessa en Sterre en van de andere kamperende vriendenstellen (van de campingclub!) was het dan eindelijk zover. Het afscheid was wel wat onwennig en vreemd. Een maand weg van vrouw en kinderen da’s niet niks. Gelukkig krijg ik van hun de ruimte om dit te doen. Gedurende de eerste vijftig km werd is geëscorteerd door Marco en Paul. Dat zorgde in elk geval voor een minder abrupt afscheid. Het trok open en het was lekker fietsen in een mooie omgeving, wie had dat na al die regen van vannacht verwacht. Het fietsen op een hybride fiets met bepakking is toch wel heel wat anders dan fietsen op een racefiets. En dan nog te bedenken dat ik zo weinig mogelijk heb meegenomen in mijn 2 achterzijtassen en een dwarsachtertas. Vlak na Aubel pakken we de route van Maastricht tot Nevers (langs oude wegen) op. Nou oude wegen zijn het, want het asfalt is niet al te best. We hebben nog een pittige klim naar oud Limbourg. Onderweg worden er al fietsend (van mij) de nodige foto’s en een filmpje gemaakt. Dat wordt de komende dagen lastiger! Na 50 km in La Reid nog koffie gedronken en afscheid genomen van Paul en Marco. Nu moet ik het alleen doen. Via Stoumont in Les Forges aanbeland (stelt niks voor trouwens), maar ik kon er wel een uitsmijter krijgen. Op naar Lierneux. Het wordt donker, ik hoor onweer en het begint te regenen. Toch doorgefietst naar Cherain. Ik bel aan bij een auberge, een man met een paardenstaart doet open en zegt dat de herberg vol is. Ik vraag naar een alternatief. Dat is B&B Les Ecoliers. Dat is een hotel in een oud schoolgebouw. Daar word ik - een beetje verregent - gastvrij en prettig ontvangen. Fiets kan in de schuur. De kamer is nog niet gereed. Geen nood een Duveltje aan de bar biedt uitkomst. Een douche en een half uurtje uitrusten op bed doen mij goed. Al met al was het een pittig dagje in de Ardennen met behoorlijke klimmetjes.

9 opmerkingen:

  1. wat een leuke foto, staat je goed de bandana!
    Lekker uitrusten en morgen weer knalle.

    groetjes Cynthia en Marwan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haai pap
    ik ben zo blij voor je dat je eindelijk naar spanje gaat fietsen. ik mis je wel maar dan weet ik wel dat jij het dan vast heel erg naar je zin hebt.
    love u


    xxxxx tessa

    ps.heelveel suc6

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Corne,

    Hier in Rhenen heeft het de hele ochtend geregend en gedonderd. Viel het toch nog mee bij jou. Volgens buienradar kwam het slechte weer bij jou later in de middag. De eerste kilometers zijn gemaakt. Dus op naar de volgende 2.500.
    Groetjes,
    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel veel succes!

    Groetjes uit Sverige

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Corné,

    De kop is er af. Fijn dat de eerste kilometers nog in goed gezelschap waren.
    Het is leuk om zo jou avontuur mee te beleven.

    Liefs Deb en Es

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Corné,
    Leuk en bijzonder om je de eerste kilometers begeleid te hebben. Wij hebben je maar een heel klein stukje uit de wind kunnen houden!!!!! De rest moet je toch zelf doen en daar hebben we natuurlijk alle vertrouwen in.
    Geniet ervan.

    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Corné,

    Ga je eindelijk je droom verwezenlijken. Stoer hoor. Vindt het vet cool dat je gewoon op je fietsje (Nou ja Giant expedition...) begonnen bent. Lijkt nu nog ver, maar per dag kom je dichter bij. Lekker het hoofd schoon maken...

    groet, Ben en Patrice

    BeantwoordenVerwijderen
  8. He leeftijdgenoot,

    Ik word, je zult het aan mijn uiterlijk niet zien hoor..., ook op 14 juli 50 jaar!! Ik heb vorig jaar ook het racefietsen ontdekt en ben afgelopen week met veel aanhang en vrienden (totaal 20 man) naar Zuid-Frankrijk geweest om de Mont Ventoux te beklimmen (1600 hoogtemeters, 21 km lang, gem stijging van 8,7%) Kortom , zwaar, maar zeer bevredigend. Wat leuk dat jij dit nu doet helemaal in je uppie. respect , hoor. Houden de dames het wel vol thuis zonder de man in huis? Vast wel. Ik blijf je volgen. Zie ook de weblog van Hettie: hettievanrijnblogspot.com
    Succes de komende tijd

    Arco uit IJsselstein

    BeantwoordenVerwijderen