Over mij

Wateringen, Zuid Holland, Netherlands
Op 2 augustus 1961 ben ik geboren. Ik ben werkzaam bij het Ministerie van Financiën en ben getrouwd met Brigitte en heb twee dochters Tessa en Sterre (van 13 resp. 11 jaar).

dinsdag 28 juni 2011

Dag 24 (di 28 juni 2011): Molinaseco - Sarria (109 km) [2407]


Vanochtend ging het maar net goed. Ik wilde vroeg op pad gaan en was om 7.00 uur beneden in de hal van het hotel met mijn bagage bij mijn fiets. Omdat er niemand bij de receptie was, moest ik de sleutel (kamer en voordeur) in het mandje leggen op de balie. Eerst de fiets buiten gezet. Maar omdat op de deur een sterke dranger zat, viel de deur in het slot. En die deur was nu dus echt dicht. En daar stond ik buiten met mijn fiets en binnen mijn bagage die nu plotsklaps onbereikbaar was geworden voor mij. Ik klop op de deur. Geen reactie natuurlijk. Gelukkig gaat er vlak daarna een Spaanse wandelaar op pad. Saved by the bell, anders had ik een uur voor een gesloten deur moeten wachten, want de vrouw van de receptie zou er pas weer om 8 uur zijn. De eerste stop was bij Ponferrada, daar is nog een fraaie tempeliersburcht (zie foto). Daar heb ik ook ontbeten. Toen op naar Villa Franca, heeft een (gewone!) burcht en ziet er verder ook heel leuk uit. Nog een kopje koffie op. Het weer is trouwens niet te vergelijken met dat van gisteren, toen was het erg heet en nu is het bewolkt en koud. Wat een omslag zo ineens. Vanaf Villa Franca (500 m) begint de klim naar de Cebreiro (1310 m). Een klim over een lengte van ca. 30 km die in het begin erg meevalt, maar later best lastig is. Bij Pedrafita, een aantal kilometer onder de top, neem ik nog 2 koffie en trek ik warme kleren aan. Het is hier al behoorlijk mistig. Aan de top is het zicht niet meer dan zo’n 20 meter. Achterlicht aangedaan natuurlijk. Ook bij de afdaling is het goed uitkijken omdat je weinig zicht hebt. Gelukkig is het niet druk met het autoverkeer. Het is wel een bizarre vertoning. Soms heb je nog speciale uitzichtpunten, nou er is niks te zien; alleen maar mist. Bij helder weer zal het hier best mooi zijn. Na een daling volgt natuurlijk weer een klim. Dan volgt een hele lange afdaling. Op gegeven moment wordt het zicht weer goed, gelukkig maar! Ik kom langs het imposante klooster van Samos. En dan volgt mijn eindbestemming voor van vandaag, Sarria. Ik verblijf in Hotel Roma. Nu nog zo’n 130 km voor de boeg voor SdC. Hoewel dat met veel inspanning in 1 dag te doen zou moeten zijn, besluit ik het toch in tweeën te knippen.

1 opmerking:

  1. Wat een avontuur,Corné. Nog even doorbijten... De laatste loodjes... Go for it!!!!!
    Cluster VpbWinst

    BeantwoordenVerwijderen