Over mij

Wateringen, Zuid Holland, Netherlands
Op 2 augustus 1961 ben ik geboren. Ik ben werkzaam bij het Ministerie van Financiën en ben getrouwd met Brigitte en heb twee dochters Tessa en Sterre (van 13 resp. 11 jaar).

dinsdag 7 juni 2011

Dag 3 (di 7 juni 2011) Avioth - Chalons-en-Champagne (138 km) [356 km]

Ondanks dat de kerkklok elk uur slaat toch goed geslapen. Om 8.00 uur aan het ontbijt en daarna op pad. Ik kreeg nog twee repen chocolade mee voor onderweg. Geweldig toch! Eerst nog even de Notre Dam van Aviot bezocht. Binnen in de kerk is een fraai Mariabeeld en ook een beeld van St. Jacques als pelgrim. Om 9.15 uur stap ik echt op de fiets. Via een mooie weg laat ik Montmedy links liggen. In tegengestelde richting rijden fietsers met bepakking mij tegemoet. In zeg vriendelijk “bonjour”. En wat hoor ik terug: goede reis. En zo gaat het ook met het volgende stel dat ik tegenkom. In het vervolg begroet ik fietsers dus ook met: goede reis. Kennelijk fietsen deze mensen de route “langs oude wegen” maar dan vanuit SdC naar NL of zelfs heen en terug. Ik elk geval zijn zij er bijna en sta ik aan het begin van mijn reis. Onderweg kom ik veel graanvelden tegen, soms met klaprozen in de berm. Een mooi gezicht op licht glooiende hellingen. Ook zie je enorme graansilo’s langs de kant van de weg staan. Ik eet een reep chocolade in Dun sur Meuse. De maas is daar veel smaller dan in Maastricht. Je ziet trouwens in alle dorpen waar je doorheen komt standbeelden ter ere van de gevallenen in de Eerste Wereldoorlog, ook liggen er vaak bloemen bij. Bij de boulangerie in Dun koop ik wat hamkaasbroodjes die ik opeet bij de Amerikaanse begraafplaats te Romagne. Indrukwekkend, daar liggen ruim 15.000 Amerikaanse soldaten die in de Eerste Wereldoorlog zijn gesneuveld. Het ziet er goed onderhouden uit. Ik vervolg mijn tocht en rijd door bossen waar nog loopgraven uit die tijd zijn. Het fietst allemaal wat gemakkelijker weg dan gisteren en het gaat vrij soepel. Dan kom ik door het plaatsje Hans en denk aan mijn goede vriend Hans Kuhne die begin dit jaar is overleden. Ik maak nog een foto van het plaatsnaambord en ga nog even binnen bij de kerk. Wat kan het leven wreed zijn! Ik besluit door te fietsen tot Chalons-en-Champagne. Om 17.30 uur moet ik nog 20 km en wordt overvallen door een regenbui. Na te hebben geschuild onder een boom besluit ik toch maar verder te fietsen in de regen. Behoorlijk verregent kom ik aan in Chalons-en-Champagne. Ik vind een hotel in het centrum. Je betaalt meer, maar zit wel centraal. Net pizza op en benieuwd wat morgen voor mij in petto heeft.

4 opmerkingen:

  1. Ha Corne
    Leuke stukjes. Jammer dat ik niet verder kon meefietsen. Maar de bent mooi op gang gekomen met een goed gemiddelde. Ben wel benieuwd naar de routetrack. Nog even skypen deze week.
    Groet Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He liefie,

    Marco heeft me foto's gemaild die hij heeft gemaakt van de eerste uren van je tocht. Ik heb ze bij de diavoorstelling gezet.
    Succes vandaag weer!

    Brig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Corne,

    Wat een verrassing, Corne die op weg is naar Santiago! Nooit geweten dat je zo sportief bent...
    Ik heb ook al jaren de wens om naar Santiago te lopen. Niet vanaf Nederland, maar vanaf de Spaanse grens.
    Ik vind het geweldig dat je zoiets onderneemt in je 50e levensjaar en wens je veel succes! Ik weet zeker dat je het haalt.

    Groetjes Arga

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ha die corne

    geweldig wat je doet met de fietstocht.
    ga zo voort!!
    Op naar het volgende klooster!
    dan kan je ook lekker mee de afwas doen!

    groetjes, je moeder uit herveld

    PS.
    we hebben lekker gebbq, in de hoge hof.

    BeantwoordenVerwijderen