Over mij

Wateringen, Zuid Holland, Netherlands
Op 2 augustus 1961 ben ik geboren. Ik ben werkzaam bij het Ministerie van Financiën en ben getrouwd met Brigitte en heb twee dochters Tessa en Sterre (van 13 resp. 11 jaar).

woensdag 29 juni 2011

Dag 25 (woe 29 juni 2011): Sarria –Arzua (82 km) [2489]


Eerlijk gezegd, was vandaag niet zo’n bijzondere dag. Wel bijzonder is dat ik nu op één-dag-afstand van Santiago ben. Afgelopen nacht heeft mijn fiets voor het eerst buiten gestaan, wel achter een groot afsluitbaar hek, hoor. Ik moet er niet aan denken dat tie weg is. Dan zou ik genoodzaakt zijn om mijn pelgrimstocht wandelend te moeten afsluiten! En ik ben niet zo’n Jan Wandelaar. Omdat ik gisteren vrij laat had gegeten (heerlijk trouwens), had ik vanochtend weinig trek. Dus na een café con leche op pad gegaan. Gelijk al twee klimmetjes aan mijn broek. Dan kom ik via een aparte brug op hoge pijlers in Portomarin aan. Dan volgt de pittige klim naar Ventas de Naron. Het stuk daarna zie ik heel veel wandelende pelgrims. Opvallend veel Spaanse jongeren, het lijkt wel alsof hele schoolklassen met leraren lopen. Misschien de Spaanse variant van onze maatschappelijke stage! Ja, de Camino leeft! Ik bedenk me wel dat ik per dag 3 a 4 zoveel kilometers afleg dan de wandelende peregrino’s. Uiteindelijk kom ik ongeveer om half vier in Arzua aan. Dat ligt nog (maar) 50 km van Santiago vandaan. Dit is een mooie stopplaats voor vandaag. Als ik verder zou gaan, dan loop ik het risico dat ik geen hotel meer kan vinden en ben aangewezen op een refugio (Albergue). En dat wil ik toch als het even kan echt vermijden. Want ik wil vannacht lekker slapen en morgen lekker uitgerust vroeg opstaan en er fris weer tegen aangaan voor de allerlaatste etappe. Ik hoop dan voor 12.00 uur in SdC aan te komen. Dan kan ik mooi – als alles volgens plan verloopt – de 12 uurs pelgrimsmis meemaken in de kathedraal. Afgelopen maandag heeft Brigitte trouwens mijn vliegticket voor de terugreis geregeld voor zaterdag a.s. in het begin van de middag. Dan ben ik net op tijd thuis voor het 50-jarige bruiloftsfeest van mijn schoonouders; dat vindt namelijk op zondag plaats. Nu weten jullie dus ook waarom ik “zo’n strak schema” heb. Maar met een beetje druk is niks mis. Al met al heb ik dan dus anderhalve dag om Santiago te bezichtigen. En dat moet toch genoeg zijn om een goede indruk op te doen.

1 opmerking:

  1. lieve pap
    ik wil eff segge dat ik supeeerrr veel van je houwww je bent er bijna nog 1 dag doorzetten ik mis je wel supperr maar zaterdag staan we je allemaal op te wachten en dan ben ik weer helemaal blij morgee krijg ik mijn rapport dat is ook wel spannend hooor love u

    xxxxtessa: } luf u

    BeantwoordenVerwijderen